Sífutásról

Kenneth H. Cooper amerikai orvos - akinek az aerobic elméleti hátterét is köszönhetjük - mondta hogy a legjobb kardio és az egészségmegőrzésre leginkább alkalmas sport a sífutás.

A sportorvosok és egészségkutatók szerint a sífutást a legegészségesebb sportágak közé sorolhatjuk. Ez a sport páratlan hatású egészségi, mozgásesztétikai, szórakozási szempontból egyaránt. Olyan időszakban serkenti kiadós mozgásra és csábítja jó levegőre az embert, amikor ezek a legjobban hiányoznak: télen. A sífutás élettani előnyei:

  • valamennyi izomcsoportot megmozgatja,
  • erősíti a vérkeringési- és légzőrendszert,
  • a szabadban végzett mozgás erősíti az immunrendszert,
  • fejleszti a mozgáskoordinációt,
  • jó hatással van az általános közérzetre,
  • egyedül és csoportban is élvezhető, 
  • ezt a sportágat kortól és nemtől függetlenül bárki elkezdheti.

A sífutás további előnye, hogy kevésbé veszélyes a lesiklásnál, szakképzett sífutóoktató segítségével már a tanulás alatt is élvezhető.

Sífutók az erdőben

A sífutást ajánljuk neked:

  • ha szeretsz télen kimozdulni a meleg szobából,
  • ha a meleg évszakokban rendszeresen sportolsz, de télen is szeretnél jó formában maradni,
  • ha még nem sportoltál, de szeretnéd elkezdeni,
  • és családodnak, mert a sífutás egy olyan sport, amit az egész család együtt élvezhet (a járni tudó gyermektől a nagyszülőkig), 
  • ha már tudsz síelni és szeretnél megismerkedni egy más, új élményt nyújtó sízéssel is,
  • ha egészségesebben szeretnél élni,
  • ha olyan indokot is tudsz, amit itt nem soroltunk fel. :)